وبسایت دوره‌ها
تدریس در دوره‌ها ورود | ثبت نام
منوی سایت
دسته بندی‌

قوانین و مقررات

دوره‌ها (2reha) پلتفرمی برای ارائه و فروش دوره‌های آموزشی است که در آن ارائه‌دهندگان می‌توانند دوره‌های آنلاین یا آفلاین (ویدئویی) خود را برای فروش، به دانش‌پژوهان عرضه کنند. در ابتدا بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه یا سوءتفاهمی به تشریح عناوین کسانی بپردازیم که از دوره‌ها (2reha) به هردلیلی استفاده می‌کنند.

توصیه می‌کنیم قبل‌از انجام هراقدامی در دوره‌ها (2reha) موارد زیر مطالعه شود. گفتنی‌ است که انجام هرگونه فعالیتی در این سایت به معنی پذیرفتن کلیۀ شرایط و قوانین مجموعه ازسوی کاربران خواهد بود.

قوانین عمومی

  1. کاربران سایت، موظف خواهند بود که اطلاعات شخصی خود اعم از نام، شماره تماس و آدرس ایمیل را به‌درستی در سایت ثبت کنند. بدیهی است که درصورت درج اشتباه اطلاعات در وبسایت، مسئولیت آن تماما متوجه شخص کاربر خواهد بود.
  2. کاربران تحت هیچ شرایطی مجاز نخواهند بود که نام کاربری، رمز عبور یا به هر نوعی اجازۀ دسترسی به حساب خود را در اختیار فرد یا افراد دیگر قرار دهند. درصورت مشاهده و ثبت هرگونه تخلفی در این مورد، تمامی عواقب قانونی آن متوجه شخص کاربر خواهد بود.
  3. کاربران با ثبت‌نام و استفاده از خدمات دوره‌ها (2reha) متعهد می‌شوند که هیچ محتوایی را بازتوزیع، کپی، واگذار، ویرایش و ادیت نکنند. همچنین آن‌ها اجازۀ تغییر، فروش، اجاره یا هَرمدل استفادۀ نامشروع و خلاف‌عرفی که به‌طور مشخص بیان نشده را نخواهند داشت.
  4. برای استفاده از خدمات دوره‌ها (2reha)، ممکن است نیاز به ارائۀ اطلاعات‌ شخصی کاربران مانند نام، نشانی ایمیل، شمارۀ تلفن‌همراه، شماره‌کارت بانک عضو شتاب یا اطلاعات دیگر وجود داشته باشد. دوره‌ها (2reha) به‌عنوان یک پلتفرم معتبر [دارای مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی] متعهد می‌شود که از اطلاعات شما به‌خوبی محافظت نماید و آن‌ها را با شخص‌ثالث به اشتراک نگذارد. طبیعتا اطلاعات شخصی کاربران به ‌رسم امانت در اختیار دوره‌ها (2reha) خواهد بود و بدون وجود الزام قانونی این اطلاعات برای فرد دیگری فاش نخواهد شد.
  5. مجوز مالکیت و بهره‌‌برداری از محتواهای موجود در سایت، صرفا در اختیار دوره‌ها (2reha) و تولیدکننده‌های محتوا است. همچنین حقوق طراحی و بهره‌برداری از این وبسایت، متعلق به دوره‌ها (2reha) است. بدیهی است که کلیۀ محتوای موجود در این وبسایت مشمول حقوق مالکیت معنوی و حقوق مؤلف می‌شود.
  6. علامت تجاری و لوگوهای داخل وبسایت متعلق به دوره‌ها (2reha) به‌عنوان زیرمجموعۀ شرکت «آرتین فناوران برخط» است. پُر واضح است که هیچ‌شخصی بدون اجازۀ کتبی و تایید این مجموعه، به‌هیچ‌عنوان مجاز به استفاده از آن‌ها نخواهد بود.
  7. دوره‌ها (2reha) برای حقوق مالکیت قانونی و معنوی کاربران احترام زیادی قائل است. در‌صورت احساس پایمال شدن حقی از حقوق کاربران می‌توانید با مجموعه تماس بگیرید تا در اولین فرصت مورد مذکور پیگیری شود.
  8. در‌صورتی‌که ادعای بیان‌شده به‌طور خاص دربارۀ حقوق مولف باشد، درخواست داریم که اطلاعات زیر را برای دوره‌ها (2reha) ارسال نمایید:
  9. آدرس، شماره تماس و نشانی ایمیل شخص مولف
  10. شرحی از مطلب مورد اتهام
  11. شرح مسئولیت تحت‌قانون مولفین که نقض‌شده
  12. اظهاریۀ مولف که ادعاهای ارائه‌شده ازسوی وی مبنی‌بر مالکیت حقوق اثر را تضمین می‌کند
  13. امضای فیزیکی یا الکترونیکی مولف
  14. کارشناسان دوره‌ها (2reha) تلاش خواهند کرد تا کاربران بتوانند در تمامی ساعات شبانه‌روز به محصولات و خدمات سایت دسترسی داشته باشید. درصورتی‌که به‌دلیل مشکلات فنی نظیر به‌روزرسانی، رفع باگ و بهبود عملکرد وبسایت؛ مدت کوتاهی وقفه در ارائۀ خدمات ایجاد شود، درخواست مجموعه از کاربران این خواهد بود که دراین‌خصوص نهایت همکاری و شکیبایی لازم را داشته باشند. قاعدتا نتیجۀ نهایی ازاین‌دست اقدامات به‌سود کاربران خواهد بود.
  15.  دوره‌ها (2reha) تلاش می‌کند تا محتوا و خدمات ارائه‌شده ازسوی مدرسان را بررسی و از صحت‌و‌سقم اطلاعات آن‌ها اطمینان حاصل نماید. با این وجود مسئولیت خدمات ارائه‌شده تماما بر عهدۀ فروشنده بوده و دوره‌ها (2reha) که در اصل فقط ایفاکنندۀ نقش واسط را داشته، هیچ‌گونه تضمینی دراین‌خصوص ارائه نمی‌کند.
  1.  دوره‌ها (2reha) این اجازه را دارد که در هرزمان شرایط توافق‌نامه را تغییر دهد، بااین‌حال درصورت تغییر قوانین و مقررات، در قسمت مربوطۀ وبسایت یا از طریق ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد. بدیهی است ادامه همکاری بین طرفین به معنای پذیرش قوانین جدید یا اصلاح‌شده ازسوی دوره‌ها (2reha) است.
  2.  انجام هَریک از اعمال زیر در دوره‌ها (2reha) تخلف محسوب می‌شود:
  3. ارائۀ اطلاعات شخصی نادرست و خلاف‌واقع مانند نام، شماره تماس، آدرس ایمیل و جعل هویت
  4. کپی، بازتوزیع، انتقال، تغییر یا سوء‌استفاده از خدمات محتوا، داده‌ها یا کدهای وبسایت
  5. استفاده از محتوا و خدمات وبسایت جهت تماس، ترغیب و وسوسۀ کاربران یا استفاده از کاربران بالقوه برای انجام کار، استخدام یا قرارداد تجاری و کارهای نامربوط بدون کسب اجازۀ مکتوب
  6. ترغیب، فریب، وسوسه و هرگونه استفاده از اطلاعات شخصی کاربران سایت
  7. تضییع و نقض حقوق مادی و معنوی سایت به‌هرشکلی که نقض قوانین نافذ باشد؛ حقوق مالکیت مادی یا معنوی را از سایت یا کاربران نقض کند یا اینکه فریب‌کارانه، خلاف شئونات اخلاقی، گمراه‌کننده یا توهین‌آمیز باشد.
  8.  وبسایت دوره‌ها (2reha) از داخل کشور ایران اداره می‌شود و طبیعتا از قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت می‌کند. بنابراین رعایت ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی ایران جهت انتشار و استفاده از خدمات وبسایت ضروری است.

قوانین دانش‌پژوهان (خریداران)

  1. شرکت‌کنندگان پیش‌از خرید دوره باید به مشخصات درج‌شده در وبسایت توجه لازم را داشته باشند. لازم‌به‌ذکر است ویدیوها به‌صورت آنلاین قابل مشاهده هستند و امکان دانلود ویدیوها به علت بالا بودن کیفیت آموزش و حق کپی‌رایت وجود ندارد. بدیهی است که مسئولیت عدم‌توجه به مشخصات دوره به عهدۀ شرکت‌کنندگان محترم خواهد بود.
  2. درصورتی‌که دورۀ خریداری‌شده با مشخصات مندرج در سایت هم‌خوانی نداشته باشد، شرکت‌کنندگان باید ظرف مدت ۲۴ ساعت پس‌از خرید، مشکل را به کارشناسان بخش پشتیبانی گزارش کنند. درصورت تایید کارشناسان دوره‌ها (2reha)، تعویض یا عودت وجه پرداخت‌شده صورت خواهد پذیرفت. بدیهی است پس‌از این مدت، مسئولیت وجود هرگونه مغایرت در محصولات با شرکت‌کننده خواهد بود.
  3. درصورتی‌که تشخیص داده شود کاربر از قوانین وبسایت تخطی یا سوء‌استفاده کرده، دوره‌ها (2reha) این اجازه را خواهد داشت که حساب کاربری آن فرد را بنا‌به صلاحدید خود تعلیق، مسدود یا ملغی کند و حتی با او برخورد قانونی داشته باشد.
  4. پس‌از دریافت درخواست کاربر مبنی بر عودت وجه، علت درخواست توسط تیم پشتیبانی بررسی می‌شود و درصورت تایید، مجوز کاربر برای استفاده از محتوا لغو می‌شود و محتوای خریداری‌شده از حساب کاربری مخاطب حذف خواهد شد.
  5. دوره‌ها (2reha) وجه مشخص‌شده برای عودت را پس‌از بررسی‌های لازم از طریق واریز به حساب کاربر برایش برگشت خواهد زد.
  6. دوره‌ها (2reha) سعی می‌کند دسترسی بلندمدت به محتوای ‌خریداری‌شده را برای شرکت‌کنندگان فراهم کند که معمولا برای دست‌‌کم ۳ سال در دسترس خواهد بود. درهرصورت، بسته به صلاحدید، دوره‌ها (2reha) می‌تواند محتوای خریداری‌شده را به‌دلیل قدیمی بودن، منسوخ بودن یا دلایل قانونی حذف کند. چنانچه این موضوع اتفاق بیفتد، تلاش خواهد شد تا اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل انجام شود، اما بسته به دلیل یا ضرورت حذف، این کار همیشه محتمل نخواهد بود.
  7. هنگام خرید دوره به ثبت کامل و دقیق نام و نام‌خانوادگی دقت کنید زیرا گواهی‌نامۀ شرکت در دوره فقط به نام خریدار قابل صدور است. در پایان دوره جهت احراز هویت، نام و نام‌خانوادگی خریدار با تصویر کارت‌ملی تطابق داده خواهد شد. گفتنی است که تمام دوره‌ها دارای مدرک نیستند و دوره‌هایی که برای شرکت در آن‌ها گواهی صادر می‌شود در صفحۀ مربوطه‌شان ذکر شده است.  
  8. دانشجو متعهد می‌شود که دورۀ خریداری‌شده را شخصا سپری کرده و در آزمون شرکت کند. دوره‌ها (2reha) می‌تواند درصورت نیاز، مصاحبه‌ای با دانشجو انجام دهد و اگر تخلف محرز شد، از صدور گواهی‌نامه خودداری کند.
  9. لطفا در هنگام خرید به نام دوره، سرفصل‌های آموزشی، محتوای دوره و… توجه لازم را داشته باشید. شایان‌ذکر است که شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق ابزار مقایسه، دوره‌های آموزشی مختلف را با هم قیاس کرده و دورۀ مطلوب خود را تهیه کنند.

قوانین مدرسان (فروشندگان)

  1. ارائه‌کننده باید مالکیت یا مجوز لازم برای انتشار محصول خود در وبسایت دوره‌ها (2reha) را داشته باشد. همچنین ارائه‌کننده متعهد می‌شود که هیچ بخشی از محتوای وی، مالکیت معنوی را از شخص ثالثی غصب و ضایع نکند.  
  2. انتشار موارد زیر در وبسایت دوره‌ها (2reha) جرم بوده و دوره‌ها (2reha) این اجازه را خواهد داشت که فروشنده را تحت پیگرد قانونی قرار دهد:
  3. محتوایی که باعث استفاده یا برخورداری کاربرانی غیر از فرد خریدار، شود.
  4. محتوایی که حاوی مطالب نادرست، گمراه‌کننده، فریب‌دهنده، غیرقانونی، مخرب، آزاردهنده، مورد سوء‌‌استفاده، بدنام‌کننده، رکیک یا خلاف شئونات اخلاقی باشد.
  5. محتوایی که به حقوق اشخاص دیگر [حقیقی یا حقوقی] ازجمله حریم خصوصی یا مالکیت مادی و معنوی آن‌ها تجاوز کند.
  6. محتوایی که اطلاعات شخصی افراد دیگر یا اطلاعات حساس و خاصی را افشا کند.
  7. محتوایی که حاوی ویروس، جاسوس‌‌افزار، هرگونه بدافزار یا آسیب دیگر باشد.
  8. محتوایی که حاوی درخواست‌های مالی و تجاری یا به عبارتی «هرزنامه» باشد.
  9. محتوایی که خلاف قوانین جرایم رایانه‌ای یا خلاف قوانین و موازین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  10. دوره‌ها (2reha) تلاش خواهد کرد تا محتواهای منتشرشده در وبسایت همواره سالم و باکیفیت باشند اما در‌خصوص محتوای ارائه‌شده در دوره‌ها (2reha) هیچ‌گونه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت و کلیۀ مسئولیت‌های ارائۀ آن محتوا با شخص ارائه‌دهندۀ دوره خواهد بود.
  11. ارائه‌دهنده باید پشتیبانی مناسب را نسبت به دورۀ خود به عمل آورد و طی مدت حداکثر ۷۲ ساعت به پرسش‌های مشتریان پاسخ دهد.
  12. ارائه‌دهنده (مدرس) در همکاری با دوره‌ها (2reha) خواهد پذیرفت که شرکت‌کنندگان حق پس گرفتن وجه‌شان را طبق شرایط بخش عودت ‌وجه خواهند داشت. نه ارائه‌دهنده و نه دوره‌ها (2reha) حق دریافت هیچ‌گونه رقمی را به‌عنوان دستمزد، کارمزد یا کمیسیون روی تراکنش‌های عودت وجه نخواهند داشت. به عبارت دیگر دوره‌ها (2reha) کمیسیونی برای دوره‌هایی که قرار است رقم آن به خریدار عودت داده شود، برنمی‌دارد و کل مبلغ را بی‌کم‌وکاست، برای دانش‌پژوه واریز می‌کند.