وبسایت دوره‌ها
تدریس در دوره‌ها ورود | ثبت نام
منوی سایت
دسته بندی‌

نقش ارتباطات مجازی در مشاغل امروز


نقش ارتباطات مجازی در مشاغل امروز

مقدمه

احتمالا شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید جز اکثر کسانی هستید فکر می‌کنند آموزش‌های مجازی فقط برای برگزاری کلاس‌های درس استفاده می‌شود. اما اشتباه می‌کنید. آموزش و ارتباط مجازی برای مشاغل زیادی کاربرد دارد. در دوران کرونا این موضوع به خوبی نشان داده شد. دیدیم که بسیاری از مشاغل به فضای مجازی منتقل شدند. خیلی از این مشاغل قبل از این، حتی فکر حضور در فضای مجازی را مسخره می‌دانستند. در این مطلب، به نقش آموزش و ارتباط مجازی در مشاغل گوناگون می‌پردازیم.

نقش آموزش و ارتباط مجازی در مشاغل گوناگون

ادارات و سازمان‌ها

در همه‌ی کشورهای دنیا ادارات دولتی و خصوصی جلسات زیادی را با مدیران، مردم، ارباب رجوع و سایر شرکت‌ها و ادارات برگزار می‌کنند. در دوران کرونا این جلسات به فضای مجازی منتقل شده. حتی انجام برخی از امور مثل صدرو مجوزها و انجام کارهای اداری نیز به صورت مجازی درآمده. بدون شک بعد از آموزش، مهمترین موردی که از فضای واقعی به فضای مجازی منتقل شده همین فعالیت‌های اداری است. این مورد به قدری کارآمد بوده که در بسیاری از موارد به صورت دائمی در آمده و قرار است حتی بعد از دوران کرونا هم ادامه داشته باشد.

ویزیت بیماران

همه گیری کرونا، یکی از بدترین اتفاقات سالهای اخیر است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد. اما این تنها بیماری نیست که درحال حاضر ممکن است انسان به آن گرفتار شود.

ممکن است اشخاص به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا شوند. بسیاری از این بیماری‌ها را پزشکان از روی علائم هم می‌توانند تشخیص دهند و برای آن دارو تجویز کنند. این ویزیت می‌تواند از راه دور و از طریق فضای مجازی باشد. شما با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری که برای ارتباط از راه دور استفاده می‌شوند می‌توانید توسط یک پزشک ویزیت و معاینه شوید. پزشکی از جمله مشاغلی است که کمتر کسی فکر میکرد وارد فضای مجازی شود.

گردشگری

شیوع کرونا بیش از هر صنعتی در دنیا، به صنعت و فعالیت‌های گردشگری لطمه زد. آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، رستوران‌ها و بسیاری مشاغل خورد دیگر که به نوعی به صنعت گردشگری ربط دارد از این موضوع لطمه خوردند. این بیماری باعث شد تا برخی از شرکت‌های مسافرتی، فعالیت خود را به اینترنت بکشانند. این شرکت‌ها با برگزاری تورهای مجازی توانسته‌اند تا کسب و کار خود را سرپا نگه دارند. این موضوع به قدری جالب و مورد توجه قرارگرفته که حتی بعد از پایان همه گیری هم ادامه خواهد داشت. افرادی که توانایی رفتن به سفرهای پر هزینه را ندارند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

آموزش

اگر به دنبال کار می‌گردید خوب می‌دانید که که مهمترین چیزی که به آن نیاز دارید مهارت است. اگر چندین مهارت داشته باشید و یا مهارتی را به صورت تخصصی بلد باشید می‌توانید به راحتی برای خود شغلی پیدا کنید. اما کرونا باعث شده تا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی نیز که به صورت حضوری برگزار می‌شدند تعطیل شود. اما آموزش، موضوعی است که بیش از هر فعالیت دیگری به صورت مجازی دنبال می‌شود. اساتید هر حرفه‌ای، توانسته‌اند تا خود را با این شرایط وفق دهند. بازیگری، سفالکاری، کامپیوتر، برق و ... همگی آموزش‌های مجازی دارند. حتی همه ما دیدیم که ورزشی‌ها نیز در دوران همه گیری تمرینات خود را به صورت مجازی پیگیری می‌کردند. مربیان فوتبال از جمله کسانی بودند که تمرینات بازیکنان خود را به صورت مجازی کنترل می‌کردند.

همانطور که دیدید آموزش و ارتباطات آنلاین، صرفا برای برگزاری کلاس‌های درس نیست و در بسیاری موارد دیگر هم کاربرد دارد. امروزه نقش آموزش و ارتباط مجازی در مشاغل گوناگون بسیار گسترده شده و تقریبا هر کاری در فضای مجازی حضور دارد.

اگر برای آموزش و کسب و کار خود نیاز به بسترهای آنلاین دارید می‌توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان دوره ها تماس بگیرید.