وبسایت دوره‌ها
تدریس در دوره‌ها ورود | ثبت نام
منوی سایت
دسته بندی‌

تبدیل دوربین دیجیتال به وبکم


تبدیل دوربین دیجیتال به وبکم

مقدمه

اگر برای اتصال به کلاس و جلسات مجازی خود از نرم افزار ادوب کانکت استفاده می‌کنید احتمالا نیاز به وبکم را احساس کرده‌اید. اگر شما وبکم ندارید و یا وبکم لپ تاپ شما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست شما احتمالا به مشکل خواهید خورد. اما در ادوب کانکت مشکلی نیست که نتوان حل کرد. چندین راه حل وجود دارد. در این مطلب در مورد تبدیل دوربین دیجیتال به وبکم در ادوب کانکت توضیح می‌دهیم.

استفاده از کارت کپچر

اولین روش برای تبدیل دوربین به وبکم، استفاده از کارت‌های کپچر است. این کارت‌ها برای دوربین‌هایی که پورت HDMI دارند کاربرد دارد. کارت کپچر در واقع یک قطعه سخت افزاری است که سیگنال ویدیوهای خروجی از دستگاه‌های پخش را تبدیل به فرمت دیجیتال می‌کند. برای تبدیل دوربین به وبکم باید از کارت کپچری استفاده کنید که UVC را پشتیبانی کند. UVC اجازه یکپارچه شدن وبکم با نرم افزارهای جانبی مانند ادوب کانکت را می‌دهد. شما به یک پورت USB و یک پورت HDMI نیاز دارید. در ابتدا باید پورت HDMI را به خروجی دوربین و ورودی کارت کپچر وصل کنید. بعد از آن باید کارت کپچر را با USB به کامپیوتر خود وصل کنید. البته قبل از آن باید درایورهای مربوط به کارت کپچر را روی سیستم خود نصب کنید. پس از انجام این مراحل و اتصال کارت کپچر به کامپیوتر، بلافاصله سیستم شما دوربین را به عنوان وبکم می‌شناسد.

استفاده از نرم افزار

استفاده از کارت کپچر برای تبدیل دوربین دیجیتال به وبکم در ادوب کانکت ایده‌ی خوبی است. اما هزینه بر است. یک راه حل بهتر و بسیار ارزان‌تر استفاده از نرم افزارهایی است که خود شرکت‌ها برای دوربین‌های خود طراحی کرده‌اند. البته باید بدانید که این نرم افزارها مخصوص هر کمپانی و بسیاری از آنها برای دوربین خاصی است. در ادامه مطلب به برخی از این برندها اشاره میکنیم.

شرکت Canon

شرکت کنون به تازگی از نرم افزار EOS WEBCAM UTILITY برای دوربین‌های خود رونمایی کرده. این نرم افزار برای دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش طراحی شده. وارد صفحه مربوط به آن شوید و مدل دوربین خود را جستجو کنید. درایورهای مربوطه را نصب کنید و دوربین خود را از طریق USB به کامپیوتر وصل کنید. حالا شما یک وبکم با کیفیت بالا دارید.

شرکت Panasonic

شرکت پاناسونیک برای دوربین‌های خود از نرم افزار LUMIX Tether for Streaming استفاده می‌کند. این نرم افزار بر روی دو سیستم عامل مک و ویندوز کار می‌کند. فقط تنها مشکلی که وجود دارد این است که تمام مدل‌های دوربین پاناسونیک قابلیت تبدیل به وبکم را ندارند.

دوربین‌های Fuji

شرکت فوجی با اینکه یکی از غول‌های صنعت دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری محسوب می‌شود نسبت به دو شرکت قبلی ضعیف‌تر عمل کرده. فوجی نرم افزار FUJIFILM X Webcam را ارائه داده. اما متاسفانه این نرم افزار فقط برای کاربران ویندوز است. به علاوه اینکه فقط تعداد محدودی از دوربین‌های این شرکت قابلیت تبدیل شدن به وبکم را دارند.

دروبین‌های Nikon

شرکت نیکون به عنوان یکی از بزرگان این صنعت خیلی دیرتر از سایر رقبا به فکر حدف کردن کارت‌های کپچر افتاد. این شرکت نرم افزار Nikon Beta Webcam Utility را برای این منظور روانه بازار کرده. اما چند مشکل وجود دارد. این نرم افزار فقط برای ویندوز است. فقط دوربین‌های سری Z و D این قابلیت را دارند تا به وبکم تبدیل شوند. برخی از این دوربین‌ها در بسیاری از کشورها عرضه نشده اند.

شرکت Sony

مگه میشه از دوربین حرف بزنیم اما از سونی نگیم. سونی نیز مانند سایر رقبا سعی در بالا بردن کیفیت محصولات خود دارد. آنها برای این کار از نرم افزار Imaging Edge Webcam استفاده می‌کنند. این نرم افزار هم نسخه مک دارد و هم نسخه ویندوز. سونی تعداد زیادی از محصولاتش از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

برای دریافت نرم افزارها و بررسی گوشی خود تنها کافیست تا روی نام نرم افزار کلیک کنید.

نرم افزارهای دیگر

اگر باز هم مشکلتان حل نشد و دوربین شرکت مربوطه قابلیت تبدیل به وبکم با نرم افزارهای مخصوص خود را نداشت می‌توانید از نرم افزارهای دیگری استفاده کنید. بعضب از این نرم افزارهای پولی و بعضی رایگان هستند و معمولا نسبت به نرم افزارهای شرکت‌ها امکانات بیشتری دارند. در زیر بعضی از آنها را معرفی می‌کنیم.

SparkoCam

این نرم افزار برای گوشی‌های کنون و نیکون طراحی شده است. البته فقط نسخه ویندوز آن موجود است. کافی است وارد سایت شوید و مدل دوربین خود را پیدا کنید. سپس درایورهای مربوطه را نصب کنید و تمام. به راحتی دوربین خود را به وبکم تبدیل کنید.

DigiCamControl

این نرم افزار نیز کارکرد بسیار ساده‌ای دارد. فقط کافیست آن را نصب کنید و با استفاده از USB دوربین را به کامپیوتر خود وصل کنید. این نرم افزار امکانات گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما متاسفانه فقط برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است.

بعد از انتخاب هرکدام از روش‌های گفته شده کافیست تا نرم افزار ادوب کانکت را باز کنید و از قسمت وبکم، نام دوربین خود را انتخاب کنید. بعد از آن نرم افزارها به یکدیگر وصل می‌شوند و می‌توانید یک وبکم با کیفیت داشته باشید.

خب دیدید که تبدیل دوربین دیجیتال به وبکم در ادوب کانکت کار بسیار ساده ای است. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.