وبسایت دوره‌ها
تدریس در دوره‌ها ورود | ثبت نام
منوی سایت
دسته بندی‌

کلاس‌های آنلاین چه مزایایی برای آموزشگاه‌ها دارد؟


کلاس‌های آنلاین چه مزایایی برای آموزشگاه‌ها دارد؟

مقدمه

برگزاری کلاس آنلاین امروزه به یک رویه تبدیل شده است. دانشجویان و اساتید به خاطر راحتی در ارتباط و انعطاف پذیری این نوع کلاس‌ها، ترجیح می‌دهند از آنها استفاده کنند. شکی نیست که این نوع آموزش، به جز مزایای زیاد، دارای معایبی هم هست. البته در این مطلب قصد نداریم تا در مورد مزایا و معایب این نوع آموزش صحبت کنیم. بلکه قصد داریم تا به این موضوع مزایای کلاس آنلاین برای آموزشگاه‌ها بپردازیم.

مزایای کلاس آنلاین برای آموزشگاه‌ها

1. راحت بودن دانشجویان در دریافت آموزش

حتما این جمله رو شنیدید که میگه « ایرانی نیستی اگه کلاس زبان رو نصفه ول نکرده باشی! ». این یه جمله طنزه اما واقعیتی در پشت آن است. در کلاس‌های حضوری بسیاری از دانشجویان کلاس‌ها را نیمه کاره رها می‌کنند. دلایل زیادی هم برای این کار وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا آموزشگاه‌ها برای یافتن یک جایگزین به مشکل برخورد کنند. اما در کلاس آنلاین این مشکل وجود ندارد. چون دانشجویان می‌توانند کلاس را ضبط کنند و هر وقت که خواستند آن را ببینند. این موضوع باعث می‌شود تا آموزشگاه‌ها نیازی به پیدا کردن دانشجویان جدید نداشته باشند.

2. دسترسی به اساتید معتبر

بسیاری از آموزشگاه‌ها به خاطر اساتیدشان مشهور هستند و دانشجویان به خاطر اساتید در این آموزشگاه‌ها ثبت نام می‌کنند. حالا فرض کنید این اساتید در یک منطقه جغرافیایی دیگر باشند. یا برای کاری مدتی در شهر خود نباشند. با استفاده از آموزش مجازی می‌توان این مشکل را حل کرد. با این روش مدرسین در هر منطقه‌ای که باشند می‌توانند کلاس خود را برگزار کنند. این یکی از مهمترین مزایای کلاس آنلاین برای آموزشگاه‌هاست.

3. کاهش هزینه‌ها و افزایش سود

زمانی که آموزشگاه کلاس خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند بسیاری از هزینه‌های آن کاهش می‌یابد. نیاز به کلاس واقعی و لوازم فیزیکی از بین می‌رود و این موضوع باعث افزایش سود آوری می‌شود. به علاوه اینکه چون می‌توان از سایر شهرها نیز دانشجو جذب کرد تعداد افراد ثبت نامی افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث بالا رفتن سود آموزشگاه می‌شود. مهمترین هزینه استفاده از یک نرم افزار آموزش آنلاین مثل ادوب کانکت است.

4. برگزاری مرتب و مداوم کلاس

یکی از مشکلاتی که آموزش حضوری دارد تعطیل شدن گاه و بیگاه کلاس‌هاست. آلودگی هوا، برف، نیامدن استاد، به حد نصاب نرسیدن تعداد دانشجویان و ... باعث می‌شد تا کلاس‌ها برگزار نشود. این اتفاق باعث طولانی شدن زمان دوره‌ها و به هم خوردن برنامه ریزی آموزشگاه‌ها میشد. اما برگزاری کلاس‌های مجازی این مشکل را حل کرده است.

البته موارد گفته شده به این معنی نیست که آموزش‌های آنلاین معایبی ندارد. بلکه همانطور که در ابتدا گفته شد هدف این مطلب بررسی این موضوع است که کلاس‌های آنلاین چه مزایایی برای آموزشگاه‌ها دارد؟

بدون شک کلاس آنلاین مزایای دیگری نیز دارد که در این مطلب به آنها اشاره نشد. اما به هر حال باید دید بعد از پایان این دوران همه گیری بازهم کلاس‌های آنلاین رونق امروزی را دارند یا خیر.